7.

Помни: зло никогда тебя не коснется, пока страх, неверность и ложь не коснутся тебя. Злу несносна атмосфера чистоты, и оно бежит ее. И только тогда, когда мелькнет тончайшая трещинка сомнений в твоем сердце, только тогда зло сможет приблизиться к тебе.

7.

Memoru: malbono neniam vin tushos dum vin ne tushas timo, malfideleco kaj mensogo. Malbono ne toleras atmosferon de pureco, kaj ghi fughas de ghi. Kaj nur tiam, kiam montrighos plej subtila fendeto de duboj en via koro, nur tiam malbono povos proksimighi al vi.

Надо носить в себе много зла, чтобы чужая воля могла им воспользоваться. Зло тащит за собой человека не потому, что окружает его извне, а только потому, что внутри сердца человека уже готов бурлящий кратер, куда зло только выливает свое масло, прибавляя силы его низменным страстям.

Necesas porti en si multe da malbono, por ke fremda volo povu profituzi ghin. Malbono trenas post si homon ne tial, ke ghi chirkauas lin de ekstere, sed nur tial, ke interne de koro de homo jam estas preta bolanta kratero, kien malbono nur elvershas sian oleon, aldonante fortojn al ties malnoblaj pasioj.

Сердце доброго - кратер любви, и маслом ему служит радость. Оно свободно от зависти, и потому день доброго легок. Тяжело раздраженному. Потому что кипение страстей в его сердце не дает ему отдыха. Он всегда в раздражении, всегда открыт к его сердцу путь всему злому. Такой человек не знает легкости. Не знает своей независимости от внешних обстоятельств. Они его давят везде и во всем и постепенно становятся его господином.

Koro de bonulo estas kratero de amo, kaj kiel oleo por ghi servas ghojo. Ghi estas libera de envio, kaj tial tago de bonulo estas facila. Malfacile estas al incitito. Char bolado de pasioj en lia koro ne donas al li ripozon. Li chiam estas en incitigho, chiam vojo al lia koro estas malfermita por chio malbona. Tia homo ne konas facilecon. Ne konas sian sendependecon disde eksteraj cirkonstancoj. Ili premas lin chie kaj en chio kaj poiome ighas liaj sinjoroj.

Человек, не умеющий быть господином самого себя и все время переживающий пароксизмы раздражения, приступы бешенства и мук зависти, это не человек. Это еще только преддверие человеческой стадии, двуногое животное.

Homo, ne scipovanta esti sinjoro de si mem kaj chiam travivanta paroksismojn de incitigho, atakojn de rabio kaj turmentojn de envio, ne estas homo. Li estas nur antaupordejo de homa stadio, dupieda animalo.

Не всегда можно помочь человеку, потому что в нем самом лежит первое препятствие к помощи. Человек бывает так закрепощен в своих предрассудках, что считает свою, на свой манер понимаемую верность какой-либо дружбе, любви или вере незыблемой истиной, величайшим светом и целью своей жизни. И такому лично воспринимающему жизнь человеку вся остальная Вселенная с ее законом Жизни, Кармой и следующими за нею по пятам закономерностью и целесообразностью представляется мертвым хаосом, где на его долю выпадают незаслуженные им горести и муки.

Ne chiam oni povas helpi al homo, char en li mem kushas unua obstaklo por helpo. Homo povas esti tiel sklavigita en siaj antaujughoj, ke li konsideras sian, siamaniere komprenatan fidelecon al iu amikeco, amo au kredo kiel neshanceleblan veron, plej grandan lumon kaj celon de sia vivo. Kaj al tiu persone perceptanta vivon homo tuta cetera Universo kun Ghia legho de Vivo, Karmo kaj sekvantaj tuj post ghi legh- kaj cel-konformeco prezentighas kiel morta hhaoso, kie al lia sorto falas nemerititaj de li malghojoj kaj turmentoj.

Чтобы иметь возможность сделать что-либо для человека, надо не только самому иметь для этого силы. Надо, чтобы и тот человек желал принять подаваемую ему помощь и умел владеть собой, своим сердцем и мыслями, умел хранить их в чистоте и проводить весь свой день так, чтобы приводить весь организм в гармонию. Нельзя и думать принести помощь тем людям, которые не знают радости, не понимают ценности всей своей жизни как смысла духовного творчества, а принимают за жизнь бытовые удобства и величие среди себе подобных, деньги.

Por havi eblon fari ion por homo, oni devas ne nur mem havi por tio fortojn. Necesas, ke ankau tiu homo volu akcepti donatan al li helpon kaj povu regi sin, siajn koron kaj pensojn, povu gardi ilin en pureco kaj pasigi tutan sian tagon tiel, ke alkonduki tutan organismon en harmonion. Oni ne povas ech pensi alporti helpon al tiuj homoj, kiuj ne konas ghojon, ne komprenas valoron de tuta sia vivo kiel sencon de spirita kreado, sed konsideras kiel vivon - rutinajn oportunajhojn kaj prestighon inter similaj al si, monon.

Нет людей абсолютно плохих. Никто не рождается разбойником, предателем, убийцей. Но те, в ком язвы зависти и ревности разъедают их светлые мысли и чистые сердца, катятся в яму зла сами, туда, куда их привлекают их собственные страсти. Разложение духа совершается медленно и малозаметно. Вначале ревность и зависть, как ржавчина, покрывают отношения с людьми. Потом где-то в одном месте сердца эта ржавчина проедает дыру. Начинается над ней скопление зловонных отбросов разлагающегося духа, а там начинается капель гноя, дальше потечет его струя. И все, что прикоснется к человеку, так живо разлагающемуся в своих мыслях, все понижается в своей ценности, если не сумеет сохранить себя от заразы. Если же сердце само по себе уже носит зловоние зависти, страха и ревности, оно, встречаясь с более сильной ступенью зла, подпадает всецело под его власть.

Ne ekzistas homoj absolute malbonaj. Neniu naskighas rabisto, perfidulo, murdinto. Sed tiuj, en kiuj ulceroj de envio kaj jhaluzo korodas iliajn lumajn pensojn kaj purajn korojn, rulighas mem en kavon de malbono, tien, kien tiras ilin propraj pasioj. Putrado de spirito okazas malrapide kaj ne tre rimarkeble. Komence jhaluzo kaj envio, kiel rusto, kovras rilatojn kun homoj. Poste en iu loko de koro tiu rusto traronghas truon. Komencighas super ghi akumulado de fetoraj ekskrementoj de putranta spirito, kaj poste komencighas gutado de puso, poste ekvershighos ghia fluo. Kaj chio, kio tushos homon, tiel rapide putrantan en siaj pensoj, chio malaltighas en sia valoro, se ne sukcesos sin gardi kontrau infekto. Sed se koro jam per si mem portas fetoron de envio, timo kaj jhaluzo, ghi, renkontante pli altan gradon de malbono, plene falas sub ties regadon.

Злоба - не невинное занятие. Каждый раз, когда вы сердитесь, вы привлекаете к себе со всех сторон токи зла из эфира, которые присасываются к вам, как пиявки, уродливые красные и черные пиявки с самыми безобразными головками и рыльцами, какие только возможно вообразить. И все они - порождение ваших страстей, вашей зависти, раздражения и злобы. После того как вам будет казаться, что вы уже успокоились и овладели собой, буря в атмосфере вблизи вас все еще будет продолжаться по крайней мере двое суток.

Kolero ne estas senkulpa okupo. Chiufoje, kiam vi koleras, vi altiras al vi de chiuj flankoj kurentojn de malbono el etero, kiuj alsuchighas al vi, kiel hirudoj, monstraj rughaj kaj nigraj hirudoj kun plej malbelaj kapetoj kaj muzeletoj, kiajn oni nur povas imagi. Kaj chiuj ili estas fruktoj de viaj pasioj, viaj envio, incitigho kaj kolero. Post kiam al vi ekshajnos, ke vi jam trankvilighis kaj ekregis vin, shtormo en atmosfero chirkau vi ankorau dauros almenau du diurnojn.

Эти невидимые вами пиявки сосут и питаются вами совершенно так же, как обычные пиявки, сосущие кровь человека. Всякое чистое существо очень чувствительно к смраду этих маленьких животных. И оно бежит тех, кто окружен их кольцом, кто лишен самообладания. Чистое существо, встречаясь с человеком, привыкшим жить в распущенных нервах, в раздражительных выкриках и постоянной вспыльчивости, страдает не меньше, чем встречая прокаженного. Злой же человек, обладающий одним упорством воли, мчится навстречу такому существу, с восторгом видя в нем орудие для своих целей.

Tiuj nevideblaj por vi hirudoj suchas kaj nutras sin per vi tute same, kiel ordinaraj hirudoj, suchantaj sangon de homo. Chiu pura estajho estas tre sentema al fetoro de tiuj malgrandaj bestoj. Kaj ghi fughas de tiuj, kiuj estas chirkauitaj per ilia rondo, kiuj ne havas sinregon. Pura estajho, renkontante homon, kutiman vivi en sendisciplinaj nervoj, en incititaj ekkrioj kaj konstanta flamighemo, suferas ne malpli, ol renkontante leprulon. Sed malbona homo, posedanta nur persiston de volo, impetas renkonten al tia estajho, kun ghojego vidante en ghi ilon por siaj celoj.

Если из жизни земли исключить понимание самой текущей жизни как связи вековых причин и следствий, то она сводится к нулю. Без перспективы света, который можно внести в труд дня, без знания, что свет горит в каждом человеке, жить творчески нельзя. Кто живет, не осознавая в себе этого света, тот примыкает к злой воле, думающей, что она может покорить мир, заставить его служить своим страстям, своим наслаждениям.

Se el vivo de teranoj ekskluzivi komprenon pri pasanta vivo kiel ligo de jarcentaj kauzoj kaj sekvoj, do ghi deduktighas al nulo. Sen perspektivo pri lumo, kiun oni povas enporti en laboron de tago, sen scio, ke lumo brulas en chiu homo, vivi kree oni ne povas. Kiu vivas, ne konsciante en si tiun lumon, tiu alighas al malbona volo, opinianta, ke ghi povas sklavigi mondon, devigi ghin servi al ghiaj pasioj, ghiaj ghuoj.

Все так называемые темные силы не что иное, как невежественность. Люди, стремящиеся подсмотреть силы природы, при одном напоре воли отыскивают их. Обычно это люди, одаренные развитыми более, чем у других людей, психическими способностями. Но так как их цель - знание, служащее только их собственному эгоизму, их страстям и обогащению в ущерб общему благу, они отгораживаются в отдельные группы, называя себя различными умными именами. Они подбирают себе компаньонов, непременно с большой и упорной волей, обладающих силой гипноза. Это очень длинная история, о ней в двух словах не расскажешь. Тянется она к нам из древних времен, и очагов ее лжи и лицемерия очень много: тут и колдуны, и алхимики, и провидцы, и т.д.

Chiuj tiel nomataj mallumaj fortoj estas nenio alia ol profaneco. Homoj, penantaj subrigardi fortojn de naturo, che nura atako de volo trovas ilin. Ordinare tiuj estas homoj, dotitaj per pli disvolvitaj, ol che ceteraj homoj, psikaj kapabloj. Sed, char ilia celo estas scio, servanta nur al ilia propra egoismo, al iliaj pasioj kaj richigho malprofite al komuna bono, ili izolas sin en apartaj grupoj, nomante sin per diversaj doktaj nomoj. Ili selektas por si kompanojn, nepre kun granda kaj persista volo, havantajn forton de hipnoto. Tio estas tre longa historio, oni ne povas rakonti ghin per du vortoj. Ghi dauras ghis nun ekde antikvaj tempoj, kaj da ghiaj epicentroj de mensogo kaj hipokriteco estas tre multe: tio estas kaj sorchistoj, kaj alhhemiistoj, kaj auguristoj k.t.p.

Темная сила несет всему дисгармонию и раздражение. Ее девиз: "Властвуя, побеждай", тогда как девиз детей света: "Любя, побеждай".

Malluma forto portas al chio misharmonion kaj incitighon. Ghia slogano estas "Regante, venku", dum slogano de idoj de lumo estas "Amante, venku".

Упорство воли темных - то зло, в путаные сети которого они затягивают каждого, в ком встречают возможность пробудить жажду славы и богатства. На эти два жалких крючка условных и временных благ попадаются те бедные люди, из которых они делают себе слуг и рабов. Сначала их балуют, предлагают им мнимую свободу, а затем закрепощают, соблазнив собственностью, ценностями, и так окружают разнузданностью страстей, что несчастные и хотели бы иной раз вырваться, но не имеют уже сил уйти из их цепких лап.

Persisto de volo de mallumuloj estas tiu malbono, en kies konfuzajn retojn ili entiras chiun, en kiu ili renkontas eblon veki soifon pri gloro kaj richeco. Sur tiujn du mizerajn hoketojn de konvenciaj kaj provizoraj bonoj trafas tiuj kompatindaj homoj, el kiuj ili faras por si servistojn kaj sklavojn. Komence ili dorlotas, proponas shajnan liberon, kaj poste sklavigas, tentinte per proprajho, valorajhoj, kaj tiel chirkauas per senbrideco de pasioj, ke malfelichuloj ech dezirante iufoje elshirighi, jam ne havas fortojn forighi el ties krochaj ungegoj.

Как можете вы распознать, что перед вами темный? Имеют ли все темные отвратительную внешность, которая сразу давала бы вам знать, что отталкивающая вас от человека сила, вызывающая ваше отвращение, выявлена вся вовне? Среди темных много красивых людей, имеющих даже чарующую внешность. Вспомните легенды о падшем ангеле: ведь они его отнюдь не рисуют уродом.

Kiel vi povas konstati, ke antau vi estas mallumulo? Chu havas chiuj mallumuloj abomenan eksterajhon, kiu tiuj sciigus al vi, ke tuta forpushanta vin de homo forto estas rivelita ekstere? Inter mallumuloj estas multe da belaj homoj, havantaj ech ravan eksterajhon. Rememoru legendojn pri falinta anghelo: ja ili tute ne pentras lin monstro.

Во внешности этих людей такое же разнообразие форм, как и среди остального человечества. Но что неизменно обще всем людям, так или иначе попавшим в лагерь темных? У каждого из них на первом месте - эгоистическое стремление овладеть волей встречного. Раньше, чем вникнуть в смысл встречи, темный выпускает свою силу гипноза, в какой бы мере она у него ни была развита: он стремится поставить своего встречного в подчиненное положение.

En eksterajho de tiuj homoj estas sama varieco de formoj, kiel ankau en cetera homaro. Sed kio senvarie estas komuna che chiuj homoj, tiel au alie trafintaj en tendaron de mallumuloj? Chiu el ili havas sur unua loko egoisman strebon ekposedi volon de renkontito. Antau ol penetri en sencon de renkonto, mallumulo eligas sian forton de hipnoto, en kiu ajn grado ghi estus che li disvolvita; li strebas meti sian renkontiton en suban pozicion.

Он отлично знает, что вцепиться в человека он может только через те или иные страсти, прочесть которые не составляет труда ни для одного наблюдательного человека. А темные обучаются с самых первых шагов читать признаки человеческих страстей и разбираться в степени раздражительности человека. Раздражительность - первый и главный козырь темных в системе овладевания людьми. Всякими способами они пытаются нарушить равновесие человека, затем будят в нем страх и жадность, вцепляются бульдожьей хваткой в человека и постепенно - с железным самообладанием и выдержкой - втягивают его волю в орбиту собственного сознания. Это ПЕРВОЕ, общее всем темным правило их темного дня.

Li bonege scias, ke enkrochighi en homon li povas nur per tiuj au aliaj pasioj, tralegi kiujn prezentas malfacilajhon por neniu observema homo. Kaj mallumuloj lernas ekde plej unuaj pashoj legi simptomojn de homaj pasioj kaj analizi gradon de incitighemo de homo. Incitighemo estas unua kaj chefa atuto de mallumuloj en sistemo de ekposedo de homoj. Per chiaj manieroj ili penas detrui ekvilibron de homo, poste vekas en li timon kaj avidon, krochas per buldogaj makzeloj homon kaj poiome - kun feraj sinrego kaj singvido - entiras ties volon en orbiton de propra konscio. Tio estas UNUA, komuna por chiuj mallumuloj regulo de ilia malluma tago.

ВТОРОЕ неизменное правило их поведения - вносить в каждую встречу ложь, лицемерие и путать так сознание и внимание встречного, чтобы человек думал, что встретил великую, доброжелательную силу, которая окажет ему поддержку и помощь. Насколько светлая сила учит каждого человека понимать, что все в нем, что он - независимый и абсолютно свободный творец своей жизни, настолько темные стараются внушить каждому, что он бессилен и немощен без помощи и опеки, которые только и могут раскрыть двери к удачам, богатству, славе и почестям.

DUA senvaria regulo de ilia konduto estas enporti en chiun renkonton - mensogon, hipokritecon kaj tiel konfuzi konscion kaj atenton de renkontito, ke homo pensu, ke li renkontis grandan, bondeziran forton, kiu lin subtenos kaj helpos. Kiom luma forto instruas al chiu homo kompreni, ke chio estas en li, ke li estas sendependa kaj absolute libera kreanto de sia vivo, tiom mallumuloj penas sugesti al chiu, ke li estas senforta kaj senpova sen helpo kaj patronado, char nur ili povas malfermi pordon al sukcesoj, richeco, gloro kaj respekto.

Светлая сила говорит каждому человеку, что он никогда не одинок, что мощь его не имеет границ, поскольку он частица Беспредельного. В речах же темного всегда звучит призыв к отъединению. Обещая за полное послушание все материальные блага, какие только существуют на земле, темный говорит встречному: "Не ищи разделить свои блага с кем бы то ни было. Все, что я дам тебе, - все сложи в склады и держи про себя. Если это материальные сокровища, копи их, ибо они сила и ими завоевывается мир. Если это знания, помни, что ими приобретается умение овладевать волей людей. Ни с кем ими не делись, старайся всегда становиться в позицию силы и борьбы. Друзья тебе не нужны, а врагов победить надо, ссоря их между собой. Никаких других возможностей побеждать нет. И чем жестче ты обращаешься с людьми, тем больше твоя сила, тем выше ты поднимаешься как владыка жизни".

Luma forto diras al chiu homo, ke li neniam estas sola, ke lia potenco ne havas limojn, char li estas ero de Senlimo. Sed en paroloj de mallumulo chiam sonas alvoko al izoligho. Promesante pro plena obeo chiujn materiajn bonojn, kiuj nur ekzistas sur tero, mallumulo diras al renkontito: "Ne serchu dividi viajn bonojn kun iu ajn. Chion, kion mi donos al vi, - chion kolektu en staplojn kaj konservu por vi. Se tio estas materiaj trezoroj, kolektu ilin, char ili estas forto kaj per ili oni konkeras mondon. Se tio estas scioj, memoru, ke per ili oni akiras kapablon ekposedi volon de homoj. Kun neniu dividu, sed penu chiam starighi en pozicion de forto kaj batalo. Amikojn vi ne bezonas, kaj malamikojn necesas venki, kvereligante ilin inter si. Ekzistas neniuj aliaj ebloj venki. Kaj ju pli krude vi traktas homojn, des pli granda estas via forto, des pli alten vi levighas kiel mastro de vivo".

Эти наставления составляют ТРЕТЬЕ правило учения темных. Действуя по этим трем правилам, темные овладевают огромным количеством людей инертных и слабовольных, завистливых и жадных, раздраженных и отрицающих, жаждущих внешних благ, карьеры и славы.

Chi tiuj lecionoj konsistigas TRIAN regulon en doktrino de mallumuloj. Agante lau tiuj chi tri reguloj, mallumuloj ekposedas grandegan kvanton da homoj inertaj kaj malfortvolaj, enviemaj kaj avidaj, incititaj kaj neantaj, soifantaj eksterajn bonajhojn, karieron kaj gloron.

Отрицание человека, его самость, его стремление всегда в жизни танцевать от своего "я" и всюду выдвигать это "я" почти всегда приводят к встрече с темными. Человек может быть очень добрым и честным по существу. Его сердце может быть полно любви и благородства. И все же в его уме может бурлить протест против своей современности, против узких рамок, которые ему предоставлены в каком-то деле, или он может протестовать против участия в его работе каких-то ему неприятных людей; или же он бунтует против тех людей, от которых он получает вести Света... И темной силе готов новый раб, даже не заметивший, когда и как он попал в железные лапы темных.

Neado de homo, lia memeco, lia strebo chiam en vivo danci de sia "mi" kaj chie antauenshovi tiun "mi" preskau chiam venigas al renkonto kun mallumuloj. Homo povas esti tre bonkora kaj honesta lauesence. Lia koro povas esti plena je amo kaj nobleco. Kaj tamen en lia racio povas boli protesto kontrau sia nuntempo, kontrau mallarghaj kadroj, disponigitaj al li en iu afero, au li povas protesti kontrau partopreno de iuj al li malagrablaj homoj en lia laboro, au do li ribelas kontrau tiuj homoj, de kiuj li ricevas sciigojn de Lumo... Kaj por malluma forto pretas nova sklavo, ech ne rimarkinta, kiam kaj kiel li trafis en ferajn ungegojn de mallumuloj.

Темные могут быть обворожительными по внешности, их манеры могут пленять мягкостью и их уговоры могут походить на журчание горных ручейков для людей мало распознающих, не собранных в своем внимании. И только несколько раз попив этой "горной" водички, неосторожный человек сможет разобрать вкус ее горький, запах ее, пьянящий его страсти, сможет понять, куда он забрел, какое сам своей неосторожностью соткал зло.

Mallumuloj povas esti charmaj lau eksterajho, iliaj manieroj povas ravi per mildeco, kaj iliaj admonoj povas simili al lirlado de montaj rojetoj por homoj malmulte kompetentaj, ne koncentritaj en sia atento. Kaj nur kelkfoje trinkinte tiun "montan" akveton, nesingarda homo ekpovos distingi guston ghian amaran, odoron ghian, ebriigantan liajn pasiojn, ekpovos kompreni, kien li envagis, kian malbonon li mem teksis per sia nesingardo.

Но не думайте, что высшее благородство человека заключается в отгораживании себя от тех, кого мы считаем злыми или своими врагами. Врага надо победить, но побеждают не пассивным отодвиганием от него, а активной борьбой, героическим напряжением чувств и мыслей. Нельзя прожить жизнь одаренному человеку - человеку, назначенному жизнью внести каплю своего творческого труда в труд всего человечества - в счастливом бездействии, без бурь, страданий и борьбы.

Sed ne pensu, ke plej alta nobleco de homo konsistas en izoligho kontrau tiuj, kiujn li konsideras malbonuloj au malamikoj. Malamikon oni devas venki, tamen oni venkas ne per pasiva forpushigho de li, sed per aktiva batalo, per heroa strecho de sentoj kaj pensoj. Dotita homo - homo, destinita de vivo enporti guton de sia krea laboro en laboron de tuta homaro - ne povas travivi vivon en felicha senago, sen shtormoj, suferoj kaj batalo.

Помни, как глубоки корни несчастья людей, как нельзя их судить, как нельзя расстраиваться недостатками людей. Надо нести им бодрость или стараться пресечь зло, поставив им твердые рогатки там, где люди слабы, чтобы сберечь прежде всего их самих. Пока сам не созрел, не стремись помогать. Увеличишь только зло и внесешь еще большее раздражение в жизнь тех, кому захочешь помочь, если сам не готов, если сам не можешь действовать в полном самообладании.

Komprenu, kiel profundaj estas radikoj de malfelicho de homoj, kiel ne endas ilin jughi, kiel ne indas malghoji pro malvirtoj de homoj. Oni devas porti al ili viglecon au peni chesigi malbonon, metinte kontrau ghi fortikan forkegon tie, kie homoj estas malfortaj, por gardi antau chio ilin mem. Dum vi mem ne maturighis, ne strebu helpi. Vi nur pliigos malbonon kaj enportos ankorau pli grandan incititecon en vivon de tiuj, al kiuj vi volos helpi, se vi mem ne estas preta, se vi mem ne povas agi en plena sinrego.

Думай, как тебе понять, что такое Радость. В первый же раз, как ты ее испытаешь, ты прорежешь непроходимую для злых пропасть. Радость ведет к победе любви, а злое уныние - к упорству воли. Упорство же воли - меч зла. Этот меч не может разить там, где живет Радость.

Pensu, kiel vi komprenu, kio estas Ghojo. Jam unuan fojon, kiam vi ghin spertos, vi tratranchos netraireblan por malbonuloj abismon. Ghojo kondukas al venko de amo, sed malica malghojo - al persisto de volo. Sed persisto de volo estas glavo de malbono. Tiu glavo ne povas haki tie, kie loghas Ghojo.

Все люди делятся на знающих, освобожденных от предрассудков и давящих их страстей, а потому добрых и радостных, и на незнающих, закованных в предрассудки и страсти, а потому - унылых и злых. Учись. В жизни есть только один путь: знание. Знание раскрепощает человека. И чем свободнее он становится, тем больше его значение в труде Вселенной, тем глубже его труд на общее благо и шире круг той атмосферы мира, которую он несет с собой.

Chiuj homoj dividighas je sciantaj, liberigitaj de antaujughoj kaj premantaj ilin pasioj, kaj tial bonkoraj kaj ghojaj, kaj je ne sciantaj, katenitaj en antaujughojn kaj pasiojn, kaj tial - malghojaj kaj malbonkoraj. Lernu. En vivo ekzistas nur unu vojo: scio. Scio malsklavigas homon. Kaj ju pli libera li ighas, des pli granda estas lia signifo en laboro de Universo, des pli profunda estas lia laboro por komuna bono kaj des pli largha estas rondo de tiu atmosfero de paco, kiun li portas kun si.

При встрече с истинным знанием все злые тайны, не представляющие из себя ничего, кроме той или иной силы гипноза, разлетаются в прах.

Che renkonto kun vera scio chiuj malbonaj sekretoj, prezentantaj el si nenion krom tiu au alia forto de hipnoto, disfalas en polvon.

Еще и еще раз уложите во все складки вашего сознания не раз сказанные слова: "Если сердце ваше чисто - никакое зло не может коснуться вас. Перед вашей чистотой оно бессильно".

Ankorau kaj ankorau foje enmetu en chiujn meandrojn de via konscio ne unufoje diritajn vortojn: "Se koro via estas pura - neniu malbono povas vin tushi. Antau via pureco ghi estas senforta".

>>Дальше


1. О радости | 2. О делах | 3. О страхе | 4. О пути | 5. О любви | 6. Об искателях | 8. О внимании